دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

شالکه حریف منچستریونایتد در مرحله نیمه پایانی لیگ قهرمانان اروپا، در ورزشگاه خانگی به‌دنبال یک شگفتی دیگر می‌گردد؛ آنها پس از حذف اینترمیلان، حالا منچستریونایتدی را پیش رو دارند که تاریخ می‌گوید شانس زیادی برابر تیم‌های آلمانی ندارد.

شالکه که در بوندس لیگا وضعیت مناسبی ندارد و در رده دهم است ، امشب در حالی میزبان منچستریونایتد خواهد بود که روی درخشش رائول بهترین گلزن تاریخ رقابت‌های باشگاهی اروپایی حساب ویژه‌ای باز کرده است.

رائول این فصل در لیگ قهرمانان 5 گل برای شالکه به ثمر رسانده و سابقه درخشانی برابر منچستریونایتد دارد. در سال2000 رئال مادرید با 2 گلی که این بازیکن در اولدترافورد به ثمر رساند منچستریونایتد را حذف کرد. جدا از حذف شگفت‌انگیز اینتر، منچستر دلیل دیگری هم برای ترسیدن از حریف آلمانی‌اش دارد؛‌ این تیم از سال 1992‌در تمام 4 مسابقه رفت و برگشتی که در مرحله حذفی برابر تیم‌های آلمانی داشته(به‌استثنای فینال سال 1996 که تنها یک بازی بود) ناکام بوده است. به همین خاطر است که الکس فرگوسن سرمربی منچستر درباره بازی امشب تیمش گفت:

«تیم‌های آلمانی همیشه اراده و قاطعیت داشته‌اند و در بازی امشب هم همین داستان را خواهیم داشت.» فرگوسن که تیمش فصل پیش در مرحله یک چهارم نهایی برابر بایرن مونیخ شکست خورد همچنین گفت: «ما با تجربه بیشتری نسبت به سال‌های قبل به آلمان می‌رویم. تجربه ما در بازی‌های خارج از خانه در سال‌های اخیر بیشتر شده است.» منچستر با روحیه خوبی به آلمان سفر می‌کند. صدرنشین لیگ برتر انگلیس در آخرین بازی خود با گلی که خاویر هرناندز در دقایق پایانی به ثمر رساند مقابل اورتون پیروز شد و با توجه به شکست آرسنال، امیدهایش برای قهرمانی بیشتر شد. در مقابل شالکه در بوندس‌لیگا برابر کایزرسلاترن شکست خورد؛ دیداری که بسیاری از بازیکنان اصلی شالکه در آن بازی نکردند تا برای بازی امشب آماده باشند. این نخستین شکست شالکه پس از آمدن رالف رانگنیک سرمربی این تیم است که پس از رفتن ماگات به گلزن کرشن آمده.

خود او درباره ترکیب تیمش گفت: «ما ترکیب متفاوتی برابر یونایتد خواهیم داشت. فکر نمی‌کنم اگر ترکیبی که در این بازی (شکست برابر کایزرسلاترن) داشتیم برابر منچستر یونایتد به کار بگیریم شانس زیادی برای پیروزی داشته باشیم.»

امشب جفرسون فارفان هافبک پرویی که بازی برگشت برابر اینتر را از دست داد به ترکیب شالکه اضافه خواهد شد. رانگنیک همچنین برابر یونایتد مدافعان اصلی تیمش یعنی آتسوتو اوچیدا، بندیکت هوودس و هانس سارپی را به میدان خواهد فرستاد. مانوئل نویر کاپیتان و دروازه‌بان شالکه هم که اعلام کرده در پایان فصل پس از 20 سال حضور در این باشگاه به تیم دیگری خواهد رفت، امیدوار است با قهرمانی در لیگ قهرمانان وداع باشکوهی با شالکه داشته باشد. او امید زیادی به پیروزی برابر منچستر دارد؛ «درست است که منچستر بازی آخرش را در لیگ برده ‌ اما پیش از آن همیشه پیروز نبوده است. بنابراین ما به‌خوبی می‌دانیم که برابر این تیم شانس داریم.» یونایتد در آخرین بازی خود در حالی اورتون را برد که فرگوسن به نمانیا ویدیچ و مایکل کریک استراحت داده بود. این دو امشب برابر شالکه بازی خواهند کرد اما خبر بد برای منچستر مصدومیت دیمیتار برباتف بهترین گلزن این فصل این تیم است که به خاطر مصدومیت کشاله ران بازی با اورتون را هم از دست داده بود.

متسلدر:باید رونی را مهار کنیم

کریستوف متسلدر، مدافع باتجربه تیم شالکه معتقد است راه پیروزی برابر منچستر یونایتد مهار وین رونی مهاجم آماده این تیم است.رونی در پیروزی‌های اخیر یونایتد بسیار عالی بوده و نقش پررنگی داشته است. به همین خاطر متسلدر معتقد است با محدود کردن رونی راهی برای شکست یونایتد پیدا خواهد شد؛ «همه چیز به متوقف‌کردن رونی بستگی دارد. نخستین بازی در خانه است و به همین خاطر گل نخوردن خیلی مهم است. او در بازی با چلسی در خط هافبک هم بازی می‌کرد بنابر این خیلی مهم است که نه تنها با خط دفاعی که حتی با خط هافبکمان این بازیکن را مهار کنیم.»

کد خبر 133411

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز